להגדיר מטרות זה פשוט, להגדיר את המטרות הנכונות ובצורה נכונה זה קצת מורכב יותר.

להגדיר מטרות זה פשוט, להגדיר את המטרות הנכונות ובצורה נכונה זה קצת מורכב יותר.

 

אין לי ספק שכולכם מודעים לחשיבות התכנון בעסק, הצבת יעדים ובניית מטרות עסקיות, כנראה שכל אחד מכם ידע להגיד שזה נכון לעסק.

למעשה מחקר בהרווארד הראה, שבעלי עסקים שמציבים לעצמם מטרות ויעדים, מגדילים את סיכויי ההצלחה פי 10 מאשר אלו אשר אינם מגדירים, ואם כבר טרחתם לחשוב על היעד וגם ולקחתם את הזמן לכתוב אותו על דף ולרשום איך אתם מתכוונים לממש אותו, הגדלתם את הסיכויים שלכם פי 30 מאלו שאינם מגדירים כלל, כל זה על פי המחקר.

חישבו על זה, פעולה כל כך פשוטה יכולה לשפר את סיכויי ההצלחה שלנו, ובכל זאת על פי המחקר רק 14% מבעלי העסקים מגדירים מטרות, ורק 3% טורחים ממש לכתוב אותן ולהגדיר תוכנית עבודה מסודרת.

 

עובדה ראשונה – כל אנשי העסקים רוצים להצליח.

עובדה שנייה – אם נגדיר יעדים ונתכנן נעלה משמעותית את סיכויי ההצלחה, אנשי עסקים מצליחים מתכננים יותר מאחרים.

עובדה שלישית – רק שלושה אחוז מגדירים מטרות כותבים אותם מתכננים כמו שצריך, ועדיין לא דיברתי על יישום רק על תכנון.

 

יעדים ותוכניות עבודה מייצרים לנו סדר, פוקוס, שליטה, ביטחון, סדרי עדיפויות, בקרה, ועוד ועוד.

יעדים ותכנון מייצרים לנו בהירות : לאן אנחנו רוצים להגיע, האם אנחנו בדרך לשם, מה נכון לעשות על מנת להגיע לשם…

ועם כל הטוב הזה, עדיין רק שלושה אחוז מייצרים תוכנית, אז למה בעצם ?

 

אז להלן מספר טיפים (לאחר שנים רבות של ניסיון ולימוד) של איך כדאי לעשות:

 

  • לעשות גם אם לא מושלם

 

המחסום העיקרי בהכנת תכנית עסקית היא שאנחנו לא בטוחים שאנחנו יודעים איך לעשות את זה , איך לבנות תוכנית עסקית? נשמע לנו קשה מורכב ומעיק,  ולכן אנחנו נמנעים מלעשות .

ג’ורג’ פאטון טען ש”תכנית טובה היום עדיפה על תכנית מושלמת מחר” – אנחנו כולנו לומדים כל יום מחדש איך לעשות טוב יותר, ולכן התנסות עצמה היא חשובה להצלחה, גם אם המטרות שלנו לא מושלמות, גם אם התוכניות שיש לנו בראש הן לא מפורטות , חשוב לשים אותם על הדף ולעדכן אותן תוך כדי תנועה , בכל מקרה הן תספקנה לכם מידה של בהירות וכיוון , לאן אתם צריכים לזוז על מנת להגשים את המטרות שלכם.

 

  • מגדלור

מעבר ולפני הכל אתם צריכים לייצר לכם תמונה מנצחת, את המגדלור שאליו תוכלו להסתכל ולדעת שאתם בכיוון הנכון, את התמונה שאליה אתם רוצים להגיע, התמונה שברגע שתחשבו עליה היא תיצור לכם את ההרגשה החמימה מבפנים, שאתם יודעים שזה מה שרציתם, שהצלחתם, זה המגדלור שלכם, זה המקום שבכל שלב בדרך תוכלו להרים מבט ולדעת אם אתם בכיוון הנכון.

 

  • הכל בראש – זו לא הדרך

 

יש לנו נטייה לקבוע מטרות ,לתכנן מהלכים, והכל נשמר בראשנו, לא צריך לכתוב שום דבר , לא צריך להראות לאף אחד , זה בסדר אני יודע זה בראש שלי , זו אחת הטעויות המרכזיות שאנחנו עושים כבעלי עסקים , יש לנו מטרות בראש יש לנו תכנון בראש והכל בסדר , אז זהו שלא , יש הבדל גדול אם המטרות והתכנון הן בראש שלך או כתובות על דף ונמצאות מולך שחור על גבי לבן , או במחשב או בטלפון , זו רמה אחרת של מחויבות , כאשר הכל בראש אין אפשרות לבקרה , הזיכרון כמו החשיבה שלנו גמישה מידי .

ההמלצה החד משמעית שהכל יהיה כתוב , רצוי על דף ורצוי תלוי מולך.

 

  • יצירת אבני ביניים

יצירת יעדים בדרך לתמונה המנצחת שלנו , בדרך למגדלור , המגדלור הוא יכול להיות רחוק ואנחנו צריכים מטרות וניצחונות בדרך שיעזרו לנו להגיע למגדלור , היעדים צריכים להיות קרובים ברמה שאני ארגיש נוח ואוכל ליצור נקודות בקרה ולוודא שאני בדרך הנכונה.

 

  • ללמוד מהדרך ולשנות בהתאם

אנחנו קבענו מטרות , אבני ביניים , תיכננו תוכניות , זה לא אומר שאנחנו כבולים , אנחנו לומדים מהדרך , אנחנו משתנים ובהתאם גם משנים , גם המגדלור יכול לזוז רצוי לתת לו הזדמנות כמובן ולא להזיז אותו כל הזמן , אבל המטרות שלנו והתמונה המנצחת הן גמישות במידה מסויימת  , ואנחנו לא צריכים לפחד מזה .

 

תזכרו “כל מה שמוחו של האדם יכול להגות ולהאמין בו הוא גם יכול להשיגו “,

מעבר להכל חשוב לזכור את התמונה שלכם, לעבוד ביום יום על המטרות והיעדים הקרובים, אבל תמיד לזכור את המגדלור, לאן אתם רוצים להגיע, את תמונת הניצחון שאתם רוצים להשיג ואת ההרגשה שתהיה לכם.

אל תוותרו לעצמכם אל תוותרו לעסק שלכם.

שלכם ובשבילכם,

רוני יונג,

יועצת ארגונית ועסקית עם התמחות וניסיון בעולם הביטוח.

רוני יונג
רוני יונג

קצת עלי

מעל 20 שנות ניסיון בניהול בעולמות השיווק והמכירות בחברות גדולות, מלווה ארגונים, סוכנויות ביטוח , ובעלי עסק בתחומים שונים יד ביד , צעד אחר צעד להצלחה, לגידול משמעותי במכירות ולשינוי מהותי בעסק .

מאמרים חדשים