סוכנויות ביטוח – איך מייצרים בידול עסקי.

סוכנויות ביטוח – איך מייצרים בידול עסקי.

עולם הביטוח הוא עולם מורכב ותחרותי , ואנחנו כבעלי עסקים רוצים לגדול ולהצליח , השוק מלא בסוכנים סוכנות וסוכנויות ביטוח שמוכרים את אותם ביטוחים ומחפשים את אותה הצלחה ,  אנחנו יודעים שאנחנו טובים במה שאנחנו עושים , שאנחנו מקצוענים בתחומנו וצריכים למצוא את הדרך להראות ללקוחות הפוטנציאלים שבעסק שלנו,  פה הם יקבלו חבילה שהם לא יקבלו במקום אחר , אנחנו צריכים למצוא את הייחודיות שלנו את ה”דבר” שיגרום ללקוח לבחור בנו , אנחנו צריכים למצוא את הבידול העסקי שלנו .

אז איך עושים את זה? איך אנחנו מוצאים? עובדים, מנקים מרעשים,  ומלטשים את הבידול העסקי שלנו , את הסיבה למה לקוח יעדיף את העסק שלנו על פני כל האחרים.

  1. השלב הראשון הוא ניתוח העסק שלנו, להבין את העסק שלנו ניתן להעזר במודל מתאים , הפשוט ביותר הוא SWOT, כאשר המטרה להבין את החולשות ובעיקר מה החוזקות של העסק שלנו, מה עושה אותנו חזקים וטובים יותר מהעסק הנמצא לידנו, האם אנחנו חזקים בשיווק  , האם אנחנו מקושרים יותר , האם השירות שלנו הוא הטוב ביותר , האם המיקום שלנו טוב , וכן הלאה , כאשר אנחנו מנתחים חשוב לכתוב את ניתוח ולא לעשות בראש ולחשוב שאתם יודעים, זהו לעיתים תהליך מורכב , אבל חשוב משמעותי מאד להצלחת התהליך.

 

  1. השלב השני הוא ניתוח קהל היעד הפוטנציאלי של העסק שלנו, האם אנחנו פונים לאוכלוסייה צעירה , לאוכלוסיית הגיל השלישי , אולי דווקא למשפחות מרובות במגזר החרדי…  לכל מגזר יש מאפיינים ספציפיים , סוגי עסקאות שונות, והביטוחים שניתן לעשות בהצלחה , וכדאי להבין מהם הקהלים הפוטנציאלים הספציפיים שלנו, לרבים קשה לוותר על קהלים , ולרוב נאמר לעצמנו שאנחנו נותנים שירות לכל הקהלים , מאחר ואנחנו לא רוצים לוותר על הזדמנויות, ואף על פי כן היכולת שלנו לבדל את עצמנו מאחרים , קלה הרבה יותר כשנוכל להגדיר לעצמנו קהלים ספציפיים.

 

  1. בשלב השלישי נבצע ניתוח שוק, התנאים הכלכליים, הרגולציה , המתחרים הקיימים ברמת האיזור הגיאוגרפי או ברמת עיסוק בתחום , לחשוב ולחפש צורך או קושי מסוים הקיים בשוק על מנת שאתם בתור סוכני ביטוח תוכלו למצוא לו מענה ראוי, ולבדל את עצמכם מהשאר.

 

  1. והשלב המקדמי האחרון כתבו מהו הסיפור של העסק שלכם, מדוע בחרתם להקים עסק בישראל למרות כל האתגרים הכרוכים בכך , מה הייתה המטרה שלכם , מה הערכים שעומדים מאחוריו , מהם הערכים שלכם כבעלי עסק , תחשבו ותכתבו את הסיפור לפרטיו , בהמשך הדרך סיפור טוב יכול בהחלט לבדל את העסק שלכם .

 

אוקי לאחר שביצענו את כל ההכנות יש מספר דרכים להגיע לבידול עסקי בעסק שלנו ותפקידנו כבעלי עסקים למצוא את השילוב המתאים והחזק ביותר עבורנו, בידול עסקי דורש חשיבה והשקעה , אבל  יכול להוות מרכיב חשוב בגידול וההצלחה העתידית שלכם.

 

להלן נראה מספר דוגמאות לבידול עסקי.

בידול על ידי מוצר בעולם הביטוח הוא בידול בעייתי , מאחר ותפקידנו להתאים פוליסות ומוצרים שלא אנחנו מייצרים , אלה חברות הביטוח ,  אולם אפשר לשלב ביטוחים קיימים עם כתבי שירות שונים, לייצר עבור הלקוח סקירת תיק ביטוח בדרך לא רגילה  או מעקב וקשר עם הלקוח עבור החלק הפיננסים שלו , או רופא או מומחה מלווה וכולי..

בידול על ידי מחיר אינו ממש מומלץ ממספר סיבות , העיקרית בהן , שמעטים הלקוחות שיבחרו סוכן ביטוח בגלל הנחה ספציפית , ולאורך זמן זהו בידול שקשה לשמור עליו , בידול כזה יכול להיות אפקטיבי עם בידול נוסף ולדוגמא אם נספק פגישה ראשונה או פתיחת תיק חינם או בעלות מוזלת , ואז נעבוד ונראה ללקוח עד כמה כדאי לו לעבוד איתנו באמצאות בידולים נוספים

דוגמא לבידול אפשרי , היא באמצאות יוקרה , אנשים אוהבים להיות משויכים לVIP או לקוחות של אנשי  מקצוע מצליחים כאשר אתה מכניס את הלקוח למשרד יוקרתי, הלקוח יחשוב שאתה סוכן ביטוח רציני , וכן שגם אולי הוא יקבל שירות טוב יותר,

דוגמא לבידול מוצלח הוא באמצאות מתן שירות מעל ומעבר , וכך הלקוח ששמע עליך ועל השירות המעולה של העסק שלך  ירצה להיות חלק ממצבת הלקוחות שלך וגם כן לזכות בשירות מעולה .

באם הינך שנים רבות בענף ניתן לבדל את עצמך באמצעות ותק , וגם הפוך באמצאות צעירות ואנרגיה , אפשר לבדל באמצעות שירות מיוחד שאתם נותנים, או באמצעות טיפול בקושי מסוים של לקוחות  ממגזר מסוים( לדוגמא המגזר החרדי, עמותה מסוימת וכו)

ועוד הרבה אפשרויות נוספות , החשוב כאן הוא לדעת ולהכיר את העסק שלך את החוזקות והיכולות שלו , את קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלך ואז לחשוב מחוץ לקופסה , וליצור בידול מנצח למען עסק מנצח.

שלכם ובשבילכם,

רוני יונג,

יועצת ארגונית ועסקית עם התמחות וניסיון בעולם הביטוח.

 

רוני יונג
רוני יונג

קצת עלי

מעל 20 שנות ניסיון בניהול בעולמות השיווק והמכירות בחברות גדולות, מלווה ארגונים, סוכנויות ביטוח , ובעלי עסק בתחומים שונים יד ביד , צעד אחר צעד להצלחה, לגידול משמעותי במכירות ולשינוי מהותי בעסק .

מאמרים חדשים