Follow up בעסקאות: ממרדף חסר תועלת לכלי מכירה אפקטיבי

Follow up  בעסקאות: ממרדף חסר תועלת לכלי מכירה אפקטיבי

בעלי עסקים רבים מכירים את הסיטואציה: שיחת מכירה מוצלחת, הלקוח מבטיח לחזור עם תשובה – “אני צריך לחשוב על זה.” עברו יומיים-שלושה, ואין קול ואין עונה. מתקשרים, שולחים הודעות, מנסים בכל דרך לתפוס את הלקוח – אבל הוא נעלם. ההרגשה הזאת של דחייה ורדיפה, לצד השקט מהצד השני, יכולה לפגוע בביטחון ולהשאיר אתכם חסרי אונים.

אבל רגע, האם באמת מדובר בדחייה? האם הפולו-אפ שאתם עושים באמת צריך להרגיש כמו מרדף? במאמר הזה אדבר על Follow up, נבין את הערך האמיתי שלו, ונלמד איך להפוך אותו לכלי עוצמתי שמחזק את הקשר עם הלקוח ומגדיל את הסיכויים לסגירת העסקה.

למה Follow up כל כך מפחיד אותנו?
החשש מFollow up נובע מכמה סיבות נפוצות:

  • תחושת חוסר נוחות – “אני לא רוצה להטריד את הלקוח, אולי זה מעצבן אותו.”
  • פחד מדחייה – התחושה שאנחנו רודפים אחרי הלקוח ושאם הוא לא עונה זה סימן שהוא לא מעוניין.
  • חוסר בהירות בתהליך – פעמים רבות שיחת המכירה מסתיימת ללא הבנה ברורה של מה הצעד הבא ומתי יש לחזור ללקוח.

פולו-אפ שמרגיש כמו רדיפה נובע בדרך כלל מחוסר תכנון נכון, מחוסר מסיסטם  מקצועי ובכלים המתאימים. אמנם מדובר במצב שכיח, אך כאשר הפולו-אפ נעשה בצורה מקצועית – הוא הופך לתהליך חכם ואסטרטגי, כזה שמחזק את הקשר עם הלקוח ומבסס אתכם כאנשי מקצוע רציניים.

האומנות של Follow up אפקטיבי: איך לשמור על הקשר עם הלקוח בלי להרגיש במרדף

  1. שיחת טלפון במקום הודעה חד-כיוונית

כמעט כולנו נעזרים בWhatsApp לצורכי תקשורת עסקית, אך בפולו-אפ מדובר על כלי פחות אפקטיבי. כשאנחנו שולחים הודעה חד-כיוונית, אנחנו משאירים את הכדור אצל הלקוח, שלא בהכרח נמצא במצב שבו הוא זמין להגיב או אפילו מעוניין להיכנס לשיחה. לעומת זאת, שיחת טלפון ישירה מאפשרת דיאלוג אמיתי, כזה שמחזק את הקשר ומאפשר לשמוע את תחושת הלקוח, לענות על שאלות, להתמודד עם חששות – וליצור נוכחות מקצועית.

  1. תיאום ציפיות ברור בסיום שיחת המכירה

כדי להימנע ממרדף מיותר, יש להקפיד על תיאום ציפיות ברור בסיום שיחת המכירה הראשונית. במקום לאפשר ללקוח לסיים עם הבטחה כללית כמו “נחזור לדבר”, הגדירו יחד מועד מדויק לשיחה חוזרת, למשל: “אז נדבר ביום שלישי ב-10:00?” תיאום כזה יוצר מסגרת ברורה ומחויבות לשיחה ומונע את הצורך במרדף חוזר ונשנה.

  1. הבנת הסיבות לחוסר מענה

כאשר הלקוח לא חוזר, הרבה פעמים עולות המחשבות ש”אולי הוא לא מעוניין” או “הוא מתעלם בכוונה.” עם זאת, במקרים רבים חוסר מענה נובע מסיבות אחרות: עומס, היסוס לגיטימי, צורך במידע נוסף, ואפילו תחושה של אי-נוחות להגיד “לא”. כשמבינים שיש סיבות רבות ושונות לשקט של הלקוח, אפשר לגשת לFollow up מתוך תחושת אמפתיה ולא מתוך לחץ או תחושת רדיפה.

איך Follow up אפקטיבי מגדיל את הסיכויים לסגירת עסקה?

Follow up הוא לא פעולה טכנית בלבד, אלא חלק מהותי מתהליך מכירה נכון.
כשהוא מבוצע בצורה מקצועית:

  • נבנה קשר אישי ומעמיק עם הלקוח – תהליך הפולו-אפ מאפשר לכם להקשיב לצרכים ולחששות של הלקוח, להציע פתרונות מותאמים, ולבנות אמון.
  • הלקוח מבין שאתם כאן בשבילו – כאשר לקוח מרגיש שיש מולו איש מקצוע שמוכן לעזור, שמקשיב ונותן מקום להתלבטויות שלו, הוא ירגיש נוח יותר לשתף פעולה.
  • תשומת לב לפרטים קטנים ולתחושות – לקוח שנמצא בתחושת נוחות וביטחון בזכות תהליך הפולו-אפ עשוי להעדיף אתכם על פני המתחרים, גם אם יש הצעות אחרות על השולחן.

 

אז אתם שואלים מהו Follow up מנצח….
אז כן , הדרך להפוך Follow up לכלי מכירה עוצמתי מתחילה בתכנון נכון:

לבצע שיחה אישית ולא הודעת WhatsApp בלבד, לקבוע מראש זמן לחזרה ולשאוף להבנה מעמיקה של הלקוח והצרכים שלו. כך ה Follow up יוכל לשדר מקצועיות, לקרב את הלקוח ולבסס אתכם כאנשי מכירות חכמים ואפקטיביים.

כמו שאומרים: ידע הוא כוח, אבל יישום נכון הוא זה שמוביל לתוצאות.”

מזמינה אתכם לקחת את הכלים האלה ולשלב אותם בעבודה היומיומית שלכם, אתם לא רק יוצרים קשר טוב יותר עם הלקוחות אלא גם מגדילים את אחוזי הסגירה וההצלחה שלכם
זאת ההזדמנות האמיתית שלכם  להפוך כל   Follow up  לצמיחה עסקית.

שלכם ובשבילכם,

רוני יונג,

יועצת ארגונית ועסקית עם התמחות וניסיון בעולם הביטוח.

 

רוני יונג
רוני יונג

קצת עלי

מעל 20 שנות ניסיון בניהול בעולמות השיווק והמכירות בחברות גדולות, מלווה ארגונים, סוכנויות ביטוח , ובעלי עסק בתחומים שונים יד ביד , צעד אחר צעד להצלחה, לגידול משמעותי במכירות ולשינוי מהותי בעסק .

כוחות ידע חדשים