העובדים שלנו מחויבים ומרוצים  – איך עושים את זה נכון

העובדים שלנו מחויבים ומרוצים,
איך עושים את זה נכון.

אנחנו שוכרים עובדים לאחר תהליך ארוך , לאחר שבדקנו, בחנו , ראיינו , ולבסוף החלטנו שאותו עובד/עובדת מתאימים למה שאנחנו צריכים , אנחנו מספקים את הכלים, והסביבה הנדרשת  , ומצפים מהם שירוצו קדימה , שיבצעו עבודה אפקטיבית , שיספקו תפוקה מתאימה, ושבנוסף הם יהיו  מרוצים ומחויבים למקום העבודה , אנחנו מספקים להם פרנסה, ולכן זה מתבקש.

כיום ברוב המקרים זה לא מספיק , ההבדל בין עובד שעושה את עבודתו על פי המינימום הנדרש לעומת עובד עם ראש גדול ומוטיבציה שמנסה לדאוג למטרות הארגון הוא מאד משמעותי , ולעיתים מהווה את ההבדל בין הצלחה לכישלון , לבין לקוח מרוצה למתוסכל, כשאנחנו שוכרים עובד, ולא משנה לאיזה תפקיד,  אנחנו רוצים שהם יהיו ALL IN , שהוא יהיה מחויב עם ראש גדול ומוטיבציה על מנת שבסופו של דבר יעזור לנו להגדיל את התפוקה ולשפר את השירות , ולכן נדרשת מאיתנו השקעה וחשיבה נוספת.

עובדים בעלי מוטיבציה גבוהה ומחויבים הם פרודוקטיביים יותר, והגישה החיובית וההתלהבות שלהם מייצרת סביבת עבודה טובה יותר.

את הקסם הזה ניתן להשיג באמצעות מגוון שיטות, החל ממתן תגמולים והכרה, ועד ליצירת תרבות של אמון וכבוד.

להלן שישה טיפים לשיפור המוטיבציה והמחויבות של העובדים:

  1.  תחושת מטרה, עובדים נוטים להיות בעלי מוטיבציה ומחויבים כאשר הם מרגישים שהעבודה שלהם משמעותית, שהם חלק חשוב בארגון ובמטרות שלך , ולא סתם בורג קטן שניתן להחליפו, דרך אחת אפשרית ליצירת התחושה הזו היא על ידי שתי פעולות בסיסיות :
    • הגדרת מטרה משמעותית  לעסק כזו עם יעדים פרקטים ברורים ורלבנטיים, תחומים בזמן, המטרה צריכה לשלב בתוכה את הערכים שחשובים לך בעסק ( לדוגמא שירותיות , הנגשה ללקוח , סביבת עבודה וכולי).
    • שתף את העובדים שלך במשימה, בערכים ובמטרות שלך , יחד עם הערכים שאתה מאמין בהם,  ותבהיר בצורה ברורה לעובדים איך העבודה שלהם מתחברת עם המטרות שלך כל הזמן כיצד עבודתם תורמת להצלחת הארגון.
  1. תגמול מתאים הכרה ותגמול לעובדים על עבודתם הקשה ומסירותם היא דרך מצוינת להניע אותם, תגמול יכול לבוא בצורת שכר , או בונוסים , או אולי פרסים כאלו או אחרים ( ארוחה זוגית במסעדה) על הישג כזה או אחר. חשוב לזכור שתגמול כספי זו אפשרות אחת , אבל הכרה , תעודת הצטיינות ואפילו מילה טובה , לאפשר לעובד לדעת שהוא עושה עבודה טובה , היא תגמול לא פחות חשוב. לרוב אנחנו מודיעים על התגמול לפני , בתור פרס להישג על מנת לעורר מוטיבציה , אבל חשוב גם לשלב הכרה והערכה של ביצוע טוב לאחר שהוא נעשה , התחושה של עובד מוערך היא חזקה מאד.
  2. הגדרת יעדים ברורים: הצבת יעדים ברורים לכל עובד היא חלק חשוב בשמירה על מוטיבציה ומחויבות. כאשר לעובדים יש יעדים מוגדרים ובהירים ותחומים בזמן,   העובדים יודעים מה מצופה מהם, כאשר יש להם ידיעה מה הם אמורים לעשות על מנת להגיע לאותו יעד או מטרה יש סיכוי גבוה יותר שהם יהיו מעורבים ובעלי מוטיבציה להשיג את אותו יעד .
  3. סביבת עבודה חיובית: סביבת עבודה תומכת ומעודדת מגבירה את המוטיבציה והמחויבות. כחלק מהסביבה ליצור תרבות של אמון וכבוד לכל הצדדים ולטפח תחושת נאמנות על מנת להניע אותם לעשות כמיטב יכולתם. האלמנט השני בסביבת העבודה היא עידוד תקשורת פתוחה בין העובדים להנהלה , ובין העובדים לבינם , המטרה היא לאפשר לעובדים את ההרגשה שהם יכולים לפנות אליכם עם בעיות שיש להם , אבל גם עם רעיונות לשיפור שיש להם , הם חשובים לסוכנות כעובדים וכבני אדם. עודדו גם שיתופי פעולה בין העובדים , לעיתים אתם תופתעו מה שיתופי פעולה כאלו מניבים עבור העסק שלכם.
  4. הזדמנויות צמיחה: שכרתם את העובדים לצורך פעולות ועשייה ספציפיות , אבל יש לזכור שאנחנו שוכרים עובדים על כל החסרונות והיתרונות , הסביבה והעובדים הם דינמיים ויש לראות את זה , ולאפשר לעובדים מצטיינים אפשרויות פיתוח שיעזרו להם לפתח את כישוריהם  ולקדם את הקריירה שלהם, הצמיחה לא באה בהכרח בתור תפקיד בכיר יותר , היא יכולה לבוא בתור הכשרה , או פיתוח התפקיד הקיים , אבל החשוב שהפיתוח יהיה בתיאום עם העובד המצטיין ובהסכמתו.
  5. אמץ גמישות ואיזון בין חיי עבודה לבית : הנושא של גמישות ואיזון בין עבודה לבית , עלה במלוא העוצמה בתקופה האחרונה , בעקבות תקופת הקורנה , ובעזרת הטכנולוגיה המתקדמת , אם בעבר היה ברור שהעובד מתפקד טוב יותר במשרד , ובבית הוא בעצם נח ואין עליו שליטה , כיום כחלק מהתהליך אנחנו נדרשים לסמוך יותר ויותר על העובדים שלנו ( כל עוד לא הוכח אחרת) ולאפשר להם  לשלב עבודה מהמשרד ועבודה מרחוק , המתודולוגיה הזו לא תמיד מתאימה לכל העובדים אבל ברגע שכן , אז יש לה יתרונות רבים וביניהם מחויבות אמיתית ומוטיבציה של העובדים להצליח בעבודתם.

 

שלכם ובשבילכם,

רוני יונג,

יועצת ארגונית ועסקית עם התמחות וניסיון בעולם הביטוח.

 

רוני יונג
רוני יונג

קצת עלי

מעל 20 שנות ניסיון בניהול בעולמות השיווק והמכירות בחברות גדולות, מלווה ארגונים, סוכנויות ביטוח , ובעלי עסק בתחומים שונים יד ביד , צעד אחר צעד להצלחה, לגידול משמעותי במכירות ולשינוי מהותי בעסק .

מאמרים חדשים