ניהול השינויים בעולם הביטוח

ניהול השינויים בעולם הביטוח

זה לא החזק ביותר או האינטליגנטי ביותר הוא ששורד אלא זה המגיב בדרך הטובה ביותר לשינוי” צ’ארלס דרווין  אבי תורת האבולוציה , כבר במאה ה19 דיבר על היכולת והכוח בגמישות לשינויים , כאשר לא החזק , ואפילו לא החכם אלה זה שידע להתאים את המצב המתחדש.

עולמות העסקים ככלל, ועולם הביטוח בפרט הם עולמות שמשתנים במהירות וללא הפסקה ואנחנו כבעלי עסקים , או סוכנות וסוכני ביטוח מחויבים לדעת להתמודד עם שינויים הללו , סוכנים או סוכנויות המתקשים להתנהל מול שינויים ימצאו את עצמם מאחור ולכן אנחנו חייבים להכין את עצמנו ולהיות גמישים ומוכנים לשינויים.

עולם הביטוח משתנה בשלושה תחומים:

  1. שינויים טכנולוגים עולם של טכנולוגיה עולם שיש בו הרבה שינויים טכנולוגים
  2. עולם של רגולציה – שינויים שכולנו מכירים שינויים רגולטורים אנחנו כפופים לרגולציה ולכן שינויים שקורים מידי פעם ואנחנו חייבים תמיד להתעדכן ולהתאים את עצמנו במכירות בשיווק ובתפעול .
  3. כמובן כתוצאה משינוים טכנולוגים ומרגולציה נוצר שינוי שאולי הוא אחד החשובים זה שינוי בעולם תפיסת הלקוח השינויים בטכנולוגיה ושינוים ברגולציה משפיעים על תפיסת הלקוח, דברים שהלקוח הסכים והיה מוכן להם בעבר הוא כבר לא מוכן ומסכים להם כיום.

 

שוק גואש ורועש כדוגמת שוק הביטוח יכול להרתיע רבים, אבל זה שוק מהסוג הזה שטומן בחובו הזדמנויות רבות, כל שינוי בעולם טכנולוגי, רגולטורי, או בתפיסת הלקוח מאפשר לנו בעלי העסקים לעשות משהו אחר, לייצר הזדמנויות שיקדמו אותנו משמעותית קדימה ובמקרה ונדע לסגל לעצמנו את התנודתיות והגמישות הזו, אנחנו נהיה ביתרון גדול על המתחרים שלנו, לדוגמא ניקח את נושא  תפיסת הלקוח המשתנה, נושא המציב אתגר חשוב אבל גם מאפשר הזדמנות להגיע ליותר לקוחות לאפשר שירות אחר טוב יותר ללקוחות, ולעקוף את המתחרים שלנו.

אז איך בונים עסק גמיש לשינויים

אז בואו נדבר מה אנחנו צריכים לעשות כעסק של סוכן בודד או עסק של סוכנים כדי להיות עסק גמיש היכול להכיל שינויים.

  • מחקר וניתוח שוק- הכרה והבנה של המגמות הנוכחיות בשוק , את ההשפעות, העדפות של הלקוחות, השינויים הרגולטוריים וההתקדמות הטכנולוגית שיכולה לעזור לך ולתמוך בנו בהכלת השינויים.
    זיהו פערים והזדמנויות שבהם העסק שלכם יכול לספק ערך ייחודי או לטפל בנקודות כאב ספציפיות.
  • הגדירו את הבידול והנישה שבהם אתם חזקים במיוחד ( מה הפורטה שלכם ) ותחשבו איך היתרון שלכם מאפשר לנצל את אותם הזדמנויות..
  • התמקדו בקהל יעד ספציפי, עסק שפונה לכולם אינו יכול לייצר מאפיינים ספציפיים עם הלקוחות שלו , לדוגמא במקרה והגדרתם את קהל היעד שלכם לביטוח נסיעות לחול, לצעירים עד גיל 25 , אתם יכול להתמקד בסוג של שיווק , ומוצרים שיתאימו להם.
  • תאמצו ותרכשו פתרונות טכנולוגים- לאמץ טכנולוגיה ופתרונות דיגיטליים כדי לייעל תהליכים,  לדוגמא בחירת מערכת CRM ניהול לקוחות נכונה במטרה לשפר את חוויות הלקוחות ולהישאר תחרותים, דוגמא נוספת היא ניצול פתרונות הAI השונים לעולמות הביטוח החל מלמידת וניתוח נתונים בתיק הלקוחות שלכם , יצירת ערוצי שיווק באמצעות אמצעים טכנולוגים ועוד
  • מודל עסקי מהיר ונוח – תעצבו את המודל העסקי שלכם מתוך מחשבה שהוא יכול ומסוגל להכיל שינויים, המשמעות היא יכולת להסתגל במהירות לשינויים בשוק או בסביבה הרגולטורית.
    תתכננו תרחישים שונים ותבנו אסטרטגיות מגירה כדי לצמצם שיבושים אפשריים.
  • שיתופי פעולה ושותפויות – שייצרו לכם ביטחון בזרימת לקוחות ויציבות כלכלית ועסקית,
    תבנו קשרים חזקים עם שחקנים אחרים שיכולים לעזור לכם למנף את העסק ולהגיע לעוד קהלי יעד ולקוחות.
  • תלמדו לעומק את הרגולציה והשינוי תתעמקו ותבינו את ההשלכות על השירות השיווק המכירות ושימור הלקוחות בעסק.
    הגיעו להדרכות של החברות ביטוח ותישארו מעודכנים לגבי השינויים רגולטוריים בענף הביטוח. התאמת השיווק והשימור חיונית לשמירה על אמינות העסק שלכם ולהימנעות מבעיות ברמת המקצועיות וההגינות כלפי הלקוחות שלכם .
  • גישה ממוקדת לקוח – תתמקדו בהבנה ובמתן מענה לצרכים של הלקוחות שלכם. זה יכול להיות כרוך בפתרונות ביטוח מותאמים אישית, ממשקים ידידותיים למשתמש ותמיכת לקוחות.
  • למידה וחדשנות מתמשכת- תעודדו את צוות המשרד ותשלחו את העובדים להשתלמויות בנושאים מקצועיים שיווקיים וטכנולוגים.
    תעודדו תרבות של למידה מתמשכת וחדשנות בתוך העסק שלכם. תעדכנו את הצוות שלכם בהתפתחויות בתעשייה ותעודדו אותם לחקור פתרונות יצירתיים.
  • שיווק ומיתוג – חזקו את האוטוריטה המקצועית והפרסונה שלכם באמצעות חיזוק המותג והערכים שלכם שמתחברים לעסק גמיש, חדשני ובעל גישה הממוקדת בלקוחות של העסק.
    תיישמו אסטרטגיות שיווק יעילות כדי להגיע לקהל היעד שלכם ולהציג את הצעת הערך הייחודית שלכם.

 

זכרו בשינויים יש הזדמנויות רבות עבורכם לעשות קפיצת מדרגה אתם צריכים לדעת לנצל את ההזדמנויות למאני טיים זאת המקפצה שלכם!

שלכם ובשבילכם,

רוני יונג

יועצת ארגונית ועסקית עם התמחות וניסיון בעולם הביטוח .

רוני יונג
רוני יונג

קצת עלי

מעל 20 שנות ניסיון בניהול בעולמות השיווק והמכירות בחברות גדולות, מלווה ארגונים, סוכנויות ביטוח , ובעלי עסק בתחומים שונים יד ביד , צעד אחר צעד להצלחה, לגידול משמעותי במכירות ולשינוי מהותי בעסק .

מאמרים חדשים